Personeelsbezetting
DierenartsenCentrum Lelystad (DCL) heeft een team van dierenartsen en paraveterinairen,dat iedere dag alles op alles zet om al onze patiënten de beste zorg te geven.
Het patiënten aanbod neemt in rap tempo toe, dat vraagt om uitbreiding van ons team. We zijn hard op zoek naar fijne collega’s om ons team te versterken, maar dit blijkt niet zo eenvoudig.Het aanbod in dierenartsen en paraveterinairen blijft achter bij de vraag. Dit is een landelijk probleem, waar alle praktijken in Nederland het de komende jaren moeilijk mee hebben.
Veel praktijken zien zich genoodzaakt een patiëntenstop in te voeren en kunnen soms hun bestaande patiënten niet op korte termijn helpen. De Coronacrisis heeft de al bestaande werkdruk in de veterinaire sector mede flink opgevoerd.
Ook wij bij DCL merken dat het, ondanks onze tomeloze inzet, op sommige momenten moeilijk is om het patiënten aanbod bij te benen. We werken er met zijn allen hard voor om klaar te staan voor elk dier dat onze zorg nodig heeft, maar soms zult u merken dat de wachttijd voor een afspraak wat langer is dan u van ons gewend bent. Ook in deze drukke tijden vinden wij het namelijk zeer belangrijk om de tijd te blijven nemen voor u en uw geliefde huisdier. Het kan ook zijn dat u wat langer moet wachten in onze wachtkamer of dat u wat langer wacht op dat telefoontje van de dierenarts.
Wij hebben zelf al wat maatregelen genomen om de werkdruk nu tijdelijk te verlagen;
Op de drukste dagen van de week (vrijdag, zaterdag en maandag) zijn we nu selectiever in het inplannen van patiënten en soms moet een bestaande afspraak worden verzet bij een spoedgeval (zieke dieren hebben bij ons voorrang op consulten die minder dringend zijn).
Wij hebben besloten voorlopig de telefoon tussen 12.00 en 13.00 eraf te halen om onze broodnodige aandacht te kunnen blijven geven aan onze patiënten in de opnames. Wij blijven natuurlijk voor spoed (0900-2424242) telefonisch bereikbaar en via de website kunt u ook heel gemakkelijk een afspraak maken en helpt u ons zelfs mee onze werkdruk te verlagen.
We willen alle klanten die tot nu toe ongemak hebben ondervonden bedanken voor hun respect en geduld naar ons team toe. Wij hechten heel veel waarde aan het vertrouwen dat u als klant elke keer in ons heeft, dat geeft ons elke dag ons stukje extra werkplezier.
Wij houden jullie op de hoogte- Team Dierenartsencentrum Lelystad